Warning: Declaration of Bootstrap_Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = NULL) in /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php on line 63

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /000_wordpress_GF/wp-content/themes/grandfront/functions.php:60) in /000_wordpress_GF/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1378
{"id":8,"date":"2015-04-29T15:12:59","date_gmt":"2015-04-29T13:12:59","guid":{"rendered":"http:\/\/work.webcreate.com.pl\/grandfront\/?page_id=8"},"modified":"2018-02-01T10:10:47","modified_gmt":"2018-02-01T09:10:47","slug":"regulamin","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.grandfront.pl\/regulamin\/","title":{"rendered":"Regulamin"},"content":{"rendered":"

GrandFront 2017<\/u><\/strong><\/p>\n

XVI Konkurs Izby\u00a0 Wydawc\u00f3w\u00a0 Prasy\u00a0 na\u00a0 Prasow\u0105\u00a0 Ok\u0142adk\u0119 Roku<\/u><\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

REGULAMIN<\/p>\n

I. Cel i\u00a0adresat<\/strong><\/p>\n

Celem Konkursu jest promowanie warto\u015bci tw\u00f3rczych, kt\u00f3rym nadawany jest szczeg\u00f3lny wyraz artystyczny i\u00a0technologiczny, wzmacniaj\u0105cy r\u00f3\u017cne formy przekazu informacyjnego czy te\u017c publicystycznego, skierowane na wa\u017cny interes kulturowy, spo\u0142eczny, pa\u0144stwowy, kreuj\u0105cy zachowania wsp\u00f3\u0142czesne nastawione na przysz\u0142o\u015b\u0107.<\/p>\n

Konkurs s\u0142u\u017cy stworzeniu mo\u017cliwo\u015bci bezpo\u015bredniej konfrontacji osi\u0105gni\u0119\u0107 grafiki redakcyjnej, a\u00a0tak\u017ce technologii stron i\u00a0serwis\u00f3w cyfrowych, wspiera osi\u0105ganie wysokiego poziomu projektowania graficznego i\u00a0technologicznego gazet, czasopism oraz ich mutacji cyfrowych, a\u00a0tak\u017ce prezentowaniu wzorc\u00f3w przez nagradzanie najlepszych rozwi\u0105za\u0144 oraz promocji ich\u00a0 tw\u00f3rc\u00f3w. Konkurs adresowany jest do wydawc\u00f3w, redakcji,\u00a0tw\u00f3rc\u00f3w grafiki prasowej i\u00a0aplikacji cyfrowych.<\/p>\n

II. Uczestnictwo i\u00a0zg\u0142oszenia<\/strong><\/p>\n

    \n
  1. W konkursie mog\u0105 bra\u0107 udzia\u0142 tytu\u0142y prasowe \u2013 dzienniki i\u00a0czasopisma, w\u00a0tym wydania elektroniczne \u2013 spe\u0142niaj\u0105ce wszystkie poni\u017csze warunki \u0142\u0105cznie:<\/li>\n<\/ol>\n
      \n
    • s\u0105 wydawane w\u00a0Polsce,<\/li>\n
    • posiadaj\u0105 numer ISSN,<\/li>\n
    • s\u0105 samodzielnie dystrybuowane.<\/li>\n<\/ul>\n

      oraz mutacje cyfrowe<\/p>\n

        \n
      1. Do konkursu mog\u0105 by\u0107 zg\u0142aszane wy\u0142\u0105cznie ok\u0142adki tytu\u0142\u00f3w prasowych (wyda\u0144) oraz mutacje cyfrowe tytu\u0142\u00f3w prasowych, kt\u00f3re ukaza\u0142y si\u0119 w\u00a0cyklu wydawniczym 2017 roku i\u00a0spe\u0142niaj\u0105 warunki okre\u015blone w\u00a0pkt. 1.<\/li>\n
      2. Wydawnictwo lub redakcja mo\u017ce zg\u0142osi\u0107 do\u00a0poszczeg\u00f3lnych kategorii do 2-ch dowolnych pierwszych stron lub ok\u0142adek dla danego tytu\u0142u. Ok\u0142adka tytu\u0142u prasowego mo\u017ce by\u0107 zg\u0142oszona tylko w\u00a0jednej kategorii.<\/li>\n
      3. Zg\u0142oszenie ok\u0142adki do konkursu odbywa si\u0119 przez przes\u0142anie do organizatora w\u00a0terminie przez niego wyznaczonym i\u00a0podanym w\u00a0osobnym komunikacie:<\/li>\n<\/ol>\n

        Dla wyda\u0144 drukowanych:<\/p>\n

          \n
        • formularza zg\u0142oszeniowego online (dost\u0119pnego na oficjalnej stronie internetowej Konkursu) wraz z\u00a0uzasadnieniem wyboru zg\u0142oszonej ok\u0142adki oraz metryczki tw\u00f3rc\u00f3w, osobno dla ka\u017cdej ok\u0142adki lub strony tytu\u0142owej<\/li>\n
        • przes\u0142anie on-line wype\u0142nionej i\u00a0podpisanej Zgody na reprodukcj\u0119 ok\u0142adki, kt\u00f3ra stanowi za\u0142\u0105cznik do regulaminu (dost\u0119pne na stronie internetowej Konkursu),<\/li>\n
        • 1 egzemplarza okazowego ka\u017cdego zg\u0142aszanego dziennika lub czasopisma ze zg\u0142aszan\u0105 stron\u0105 tytu\u0142ow\u0105\/ok\u0142adk\u0105,<\/li>\n
        • Elektroniczn\u0105 wersj\u0119 zg\u0142aszanej ok\u0142adki\/strony tytu\u0142owej:\n
            \n
          • dla czasopism kolorowych ok\u0142adk\u0119 w\u00a0formacie tiff\/jpg 300 dpi o\u00a0podstawie 18\u00a0cm lub w\u00a0formacie PDF PressOptimized (1:1)<\/li>\n
          • dla gazet pierwsz\u0105 stron\u0119 w\u00a0formacie tiff\/jpg 240 dpi o\u00a0podstawie 18 cm lub w\u00a0formacie PDF PressOptimized (1:1)<\/li>\n<\/ul>\n<\/li>\n<\/ul>\n
              \n
            1. Zg\u0142oszenia mog\u0105 by\u0107 dokonywane przez wydawc\u0119 lub przez redakcj\u0119 w\u00a0imieniu wydawcy i\u00a0podpisane przez osob\u0119 upowa\u017cnion\u0105.<\/li>\n
            2. W konkursie uczestniczy\u0107 b\u0119d\u0105 te wydawnictwa lub redakcje, kt\u00f3re spe\u0142ni\u0142y warunki okre\u015blone w\u00a0punktach od 1\u00a0do 5.<\/li>\n
            3. Konkurs jest otwarty a\u00a0uczestnictwo w\u00a0nim jest bezp\u0142atne. Organizator Konkursu b\u0119dzie mia\u0142 na uwadze, przy realizacji Konkursu, poszanowanie przez zg\u0142aszaj\u0105cych zasad Kodeksu Dobrych Praktyk Wydawc\u00f3w Prasy.<\/li>\n<\/ol>\n

              III. Kategorie, ocena i\u00a0Jury<\/strong><\/p>\n

                \n
              1. Konkurs realizowany b\u0119dzie w\u00a08-u kategoriach analogowych:<\/li>\n
              2. Dzienniki<\/strong>: og\u00f3lnoinformacyjne tytu\u0142y prasowe, ukazuj\u0105ce si\u0119 periodycznie cz\u0119\u015bciej ni\u017c raz w\u00a0tygodniu;<\/li>\n
              3. Gazety lokalne<\/strong>: informacyjno-publicystyczne tytu\u0142y prasowe o\u00a0charakterze gazetowym, o\u00a0cz\u0119stotliwo\u015bci 1\u00a0do 2-ch razy w\u00a0tygodniu, skierowane do spo\u0142eczno\u015bci lokalnych o\u00a0zasi\u0119gu poni\u017cej wojew\u00f3dztwa;<\/li>\n
              4. Polityka, gospodarka i\u00a0spo\u0142ecze\u0144stwo:<\/strong> czasopisma, kt\u00f3rych formu\u0142a redakcyjna i\u00a0zawarto\u015b\u0107 s\u0142u\u017c\u0105 publicznej dyskusji oraz prezentacji pogl\u0105d\u00f3w i\u00a0postaw wobec aktualnych lub minionych wydarze\u0144, a\u00a0tak\u017ce proces\u00f3w i\u00a0tendencji opisuj\u0105cych tera\u017aniejszo\u015b\u0107 i\u00a0przysz\u0142o\u015b\u0107 Polski i\u00a0\u015bwiata,<\/li>\n
              5. Lifestyle<\/strong>: bogato ilustrowane czasopisma, kreuj\u0105ce wzorce zachowa\u0144, aktywny styl \u017cycia, stymuluj\u0105ce bogate w\u00a0tre\u015bci postawy indywidualne i\u00a0zbiorowe zwi\u0105zane ze stylem bycia i\u00a0\u017cycia, a\u00a0tak\u017ce opisuj\u0105ce tre\u015bci popkulturowe, w\u00a0tym wydarzenia towarzysko-kulturalne;<\/li>\n
              6. Rodzina i\u00a0dom:<\/strong> czasopisma popularne o\u00a0tematyce og\u00f3lnej i\u00a0poradniczej, kierowane w\u00a0wi\u0119kszo\u015bci do kobiet, w\u00a0tym czasopisma o\u00a0charakterze informacyjno-poradniczym, dla rodzic\u00f3w, o\u00a0zdrowiu, kulinariach, domu i\u00a0ogrodzie itp.;<\/li>\n
              7. Kultura i\u00a0sztuka<\/strong> \u2013nowatorsko ilustrowane czasopisma spo\u0142eczno\u015bciowe, adresowane do wyselekcjonowanej grupy odbiorc\u00f3w, poszukuj\u0105cych niestandardowych wzorc\u00f3w i\u00a0zachowa\u0144 oraz odwa\u017cnych i\u00a0innowacyjnych w\u00a0kszta\u0142towaniu \u017cycia indywidualnego, grupowego lub rodzinnego.<\/li>\n
              8. Nauka, technologia i\u00a0profesje: <\/strong>czasopisma po\u015bwi\u0119cone tematyce konkretnej dziedziny nauki,\u00a0bran\u017cy (dzia\u0142owi gospodarki, dziedzinie przedsi\u0119biorczo\u015bci etc.) lub tworz\u0105cym je grupom lub kategoriom zawodowym (naukowcom, architektom, promotorom sztuki, lekarzom, energetykom, rolnikom, aptekarzom, logistykom, wydawcom, handlowcom etc.), kt\u00f3rych celem jest nie tylko integracja i\u00a0prezentacja problem\u00f3w danej bran\u017cy lub kategorii zawodowej, ale tak\u017ce dzia\u0142anie na ich rzecz przez informowanie, edukowanie lub popularyzacj\u0119 rozwi\u0105za\u0144 wspieraj\u0105cych rozw\u00f3j danej dziedziny i\u00a0bran\u017cy lub grupy zawodowej.<\/li>\n
              9. Hobby<\/strong>: czasopisma kreuj\u0105ce osobiste zainteresowania, s\u0142u\u017c\u0105ce realizacji indywidualnych lub zbiorowych zainteresowa\u0144, pasji lub zaj\u0119\u0107 hobbystycznych, m.in. poprzez sport, podr\u00f3\u017ce, kolekcjonerstwo, motoryzacj\u0119, komputery, gry;<\/li>\n
              10. Do nagrody w\u00a0kategoriach analogowych wydawcy lub redakcje zg\u0142aszaj\u0105 strony tytu\u0142owe podstawowego wydania o\u00a0tematyce dowolnej.<\/li>\n
              11. Przez temat dowolny rozumie si\u0119 layout ok\u0142adki wykraczaj\u0105cy ponad przyj\u0119te standardy i\u00a0rozwi\u0105zany w\u00a0spos\u00f3b graficzny. Ok\u0142adka nie mo\u017ce zawiera\u0107 zdj\u0119\u0107 lub znak\u00f3w i\/lub rozwi\u0105za\u0144 graficznych, kt\u00f3re by\u0142y wcze\u015bniej u\u017cyte w\u00a0promocji lub reklamie podmiot\u00f3w komercyjnych.<\/li>\n
              12. Oceny zg\u0142oszonych do konkursu prac dokonuje Jury, sk\u0142adaj\u0105ce si\u0119 z: dyrektor\u00f3w artystycznych, projektant\u00f3w graficznych, fotograf\u00f3w, dziennikarzy wydawc\u00f3w i\u00a0zwyci\u0119zc\u00f3w Konkursu Sk\u0142ad Jury ustala Zarz\u0105d Izby Wydawc\u00f3w Prasy na podstawie zg\u0142osze\u0144 cz\u0142onk\u00f3w Izby. Jury mo\u017ce zaprasza\u0107 do udzia\u0142u w\u00a0jego pracach tw\u00f3rc\u00f3w nagrodzonych ok\u0142adek i\u00a0innych tw\u00f3rc\u00f3w, powiadamiaj\u0105c uprzednio o\u00a0tym fakcie Zarz\u0105d Izby i\u00a0uzyskuj\u0105c jego akceptacj\u0119.<\/li>\n
              13. Przy ocenie pierwszej strony i\u00a0ok\u0142adek tytu\u0142\u00f3w prasowych Jury b\u0119dzie pos\u0142ugiwa\u0107 si\u0119 nast\u0119puj\u0105cymi kryteriami profesjonalizmu, tj.:<\/li>\n<\/ol>\n
                  \n
                • walory komunikacyjne (sp\u00f3jno\u015b\u0107 przekazu wizualnego i\u00a0merytorycznego \u2013 idea, pomys\u0142 lub koncepcja),<\/li>\n
                • poziom realizacji graficznej, jego nowatorstwo i\/lub wybitne walory zawodowe,<\/li>\n
                • zgodno\u015b\u0107 stylistyczna z\u00a0charakterem tytu\u0142u,<\/li>\n
                • warto\u015b\u0107 ok\u0142adki lub strony tytu\u0142owej jako \u201eopakowania\u201d tytu\u0142u prasowego.<\/li>\n<\/ul>\n
                    \n
                  1. Jury decyduj\u0105c si\u0119 na uruchomienie i przyznanie nagrody w kategorii cyfrowej, b\u0119dzie bra\u0142o pod uwag\u0119: innowacyjno\u015b\u0107, funkcjonalno\u015b\u0107, ergonomia, walory wizualne, wykorzystanie technologii multimedialnej, jako\u015b\u0107 redagowania odpowiednia dla danego \u015brodka przekazu, \u201ecover story\u201d oraz wszystkie \u201ewarto\u015bci dodane\u201d rozszerzaj\u0105ce doznania czytelnika.<\/li>\n
                  2. Jury przed przyst\u0105pieniem do etapu preselekcji dokonuje oceny i weryfikacji kategoryzacji zg\u0142oszonych ok\u0142adek.<\/li>\n
                  3. Ocena zg\u0142oszonych prac przebiega\u0107 b\u0119dzie w\u00a0dw\u00f3ch etapach\n
                      \n
                    • Na pierwszym etapie preselekcji, Jury dokonuje na podstawie kryteri\u00f3w jak w\u00a0pkt. 5\u00a0oceny zg\u0142oszonych pierwszych stron oraz ok\u0142adek i\u00a0nominuje do drugiego etapu:\n
                        \n
                      • w przypadku do 35 zg\u0142osze\u0144 w\u00a0danej kategorii \u2013 3\u00a0ok\u0142adki<\/li>\n
                      • w przypadku 35 -70 zg\u0142osze\u0144 w\u00a0danej kategorii \u2013 6\u00a0ok\u0142adek<\/li>\n
                      • powy\u017cej 70 zg\u0142osze\u0144 w\u00a0danej kategorii \u2013 9\u00a0ok\u0142adek<\/li>\n<\/ul>\n<\/li>\n<\/ul>\n<\/li>\n<\/ol>\n

                        Na tym etapie cz\u0142onek Jury dysponuje dla ka\u017cdej kategorii 20 grandami. Liczba grand\u00f3w przyznana jednej ok\u0142adce nie mo\u017ce przekroczy\u0107 6. Mo\u017ce by\u0107 mniejsza. Grandy niewykorzystane w\u00a0danej kategorii nie zwi\u0119kszaj\u0105 liczby grand\u00f3w dost\u0119pnych w\u00a0innych kategorii. Ocena wyra\u017cona jest sum\u0105 grand\u00f3w jak\u0105 otrzyma\u0142y zg\u0142oszenia od cz\u0142onk\u00f3w Jury. W\u00a0przypadku kiedy otrzymana przez ostatni\u0105 zakwalifikowan\u0105 ok\u0142adk\u0119 suma grand\u00f3w wskazuje, \u017ce r\u00f3\u017cnice pomi\u0119dzy ni\u0105 a\u00a0nast\u0119pn\u0105 nie przekracza 2\u00a0grand\u00f3w, w\u00f3wczas Jury mo\u017ce zdecydowa\u0107 o\u00a0zakwalifikowaniu danej ok\u0142adki do drugiego etapu Konkursu, niezale\u017cnie od ograniczenia sformu\u0142owanego wy\u017cej.<\/p>\n

                          \n
                        • Na drugim, finalnym etapie, poprzez g\u0142osowanie Jury dokonuje wyboru:<\/li>\n<\/ul>\n
                            \n
                          • nagrody GrandFront spo\u015br\u00f3d zg\u0142oszonych ok\u0142adek dla dziennik\u00f3w i\u00a0dla czasopism<\/li>\n
                          • nagrody ArtFront dla najlepszej strony tytu\u0142owej lub ok\u0142adki w\u00a0danej kategorii Konkursu oraz najlepszej mutacji cyfrowej.\n
                              \n
                            • W pierwszym g\u0142osowaniu fina\u0142owym Jury przyznaje spo\u015br\u00f3d zakwalifikowanych w\u00a0wyniku preselekcji stron i\u00a0ok\u0142adek do drugiego etapu nagrod\u0119 GrandFront dla najlepszej strony lub ok\u0142adki;<\/li>\n
                            • W drugim g\u0142osowaniu Jury wybiera spo\u015br\u00f3d wybranych stron lub ok\u0142adek w\u00a0danej kategorii jedn\u0105 stron\u0119 lub ok\u0142adk\u0119, kt\u00f3rej przyznaje nagrod\u0119 ArtFront w\u00a0danej kategorii.<\/li>\n
                            • Jury ma prawo w\u00a0trakcie procesu wyboru okre\u015blonego w\u00a0pkt. 3. i\u00a08.4. dokona\u0107 g\u0142osowania wst\u0119pnego.<\/li>\n
                            • Na etapie fina\u0142\u00f3w cz\u0142onek Jury w\u00a0ka\u017cdym g\u0142osowaniu ma do dyspozycji 7\u00a0punkt\u00f3w, kt\u00f3re mo\u017ce rozdysponowa\u0107 wg klucza:<\/li>\n<\/ul>\n<\/li>\n<\/ul>\n

                              4 pkt. za 1\u00a0miejsce<\/p>\n

                              2 pkt. za 2\u00a0miejsce<\/p>\n

                              1 pkt. za 3\u00a0miejsce<\/p>\n

                              W przypadku, kiedy dane strony lub ok\u0142adki uzyska\u0142y t\u0119 sam\u0105 liczb\u0119 punkt\u00f3w, w\u00f3wczas o\u00a0kolejno\u015bci decyduje liczba przyznanych \u201e4\u201d.<\/p>\n

                                \n
                              • Nagrody przyznawane s\u0105 tym stronom tytu\u0142owym i\u00a0ok\u0142adkom, kt\u00f3re uzyska\u0142y najwi\u0119ksz\u0105 liczb\u0119 punkt\u00f3w na\u00a0drugim etapie.<\/li>\n<\/ul>\n
                                  \n
                                1. W przypadku wyst\u0105pienia konfliktu interes\u00f3w, cz\u0142onek Jury przyst\u0119puj\u0105c do drugiego etapu zobowi\u0105zany jest powiadomi\u0107 organizator\u00f3w i\u00a0pozosta\u0142ych cz\u0142onk\u00f3w Jury. W\u00a0takim przypadku Juror wy\u0142\u0105czony jest z\u00a0g\u0142osowania w\u00a0danej kategorii, a\u00a0wynik g\u0142osowania ustala si\u0119 g\u0142osem Juror\u00f3w niezale\u017cnych. Przez konflikt interes\u00f3w rozumie si\u0119 sytuacj\u0119, w\u00a0kt\u00f3rej Juror g\u0142osowa\u0142by na stron\u0119 tytu\u0142ow\u0105, ok\u0142adk\u0119 lub prac\u0119 przez siebie zaprojektowan\u0105 lub tytu\u0142, kt\u00f3ry nadzoruje od strony artystycznej lub wydawniczej w\u00a0wydawnictwie.<\/li>\n
                                2. Z obrad Jury sporz\u0105dza si\u0119 protoko\u0142y stwierdzaj\u0105ce przyznanie nominacji (wyr\u00f3\u017cnie\u0144) oraz nagr\u00f3d. Podpisy pod protoko\u0142em sk\u0142adaj\u0105 cz\u0142onkowie Jury bior\u0105cy udzia\u0142 w\u00a0obradach.<\/li>\n<\/ol>\n

                                  IV. Nagrody<\/strong><\/p>\n

                                    \n
                                  1. Nagroda g\u0142\u00f3wna GrandFront dla redakcji dziennika lub czasopisma <\/strong>za ok\u0142adk\u0119 Roku.<\/li>\n
                                  2. Nagroda ArtFront<\/li>\n
                                  3. ArtFront w\u00a0kategorii Dziennik\u00f3w <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 stron\u0119 tytu\u0142ow\u0105 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  4. ArtFront w\u00a0kategorii Gazet lokalnych <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  5. ArtFront w\u00a0kategorii Polityka, gospadarka i\u00a0spo\u0142ecze\u0144stwo <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  6. ArtFront w\u00a0kategorii Lifestyle <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  7. ArtFront w\u00a0kategorii Rodzina i\u00a0dom <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  8. ArtFront w\u00a0kategorii Kultura i\u00a0sztuka <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  9. ArtFront w\u00a0kategorii Nauka, technologia i\u00a0profesje <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  10. ArtFront w\u00a0kategorii Hobby <\/strong>otrzymuje redakcja za najlepsz\u0105 ok\u0142adk\u0119 w\u00a0tej kategorii.<\/li>\n
                                  11. Wyr\u00f3\u017cnienia fina\u0142owe<\/li>\n<\/ol>\n
                                      \n
                                    • Wyr\u00f3\u017cnienia potwierdzone dyplomami <\/strong>otrzymuj\u0105 wszystkie redakcje za strony tytu\u0142owe i\u00a0ok\u0142adki, kt\u00f3re zosta\u0142y zakwalifikowane do fina\u0142u Konkursu.<\/li>\n<\/ul>\n
                                        \n
                                      1. Wszystkie strony tytu\u0142owe i\u00a0ok\u0142adki, kt\u00f3re uczestniczy\u0142y w\u00a0finale Konkursu i\u00a0otrzyma\u0142y trzy pierwsze miejsca w\u00a0danej kategorii, maj\u0105 prawo do ekspozycji na wystawie prac konkursowych.<\/li>\n
                                      2. Nagroda Specjalna JURY<\/strong><\/li>\n<\/ol>\n

                                        5.Jury oraz organizatorzy mog\u0105 r\u00f3wnie\u017c przyzna\u0107 \u201eNagrod\u0119 Specjaln\u0105\u201d <\/strong>za szczeg\u00f3lne osi\u0105gni\u0119cia artystyczne lub edytorskie dla tw\u00f3rc\u00f3w (autor\u00f3w), spo\u015br\u00f3d publikacji b\u0119d\u0105cych integraln\u0105 cz\u0119\u015bci\u0105 tytu\u0142u prasowego, z\u00a0w\u0142asnej inicjatywy lub na podstawie zg\u0142osze\u0144 do Konkursu w\u00a0szczeg\u00f3lno\u015bci w\u00a0zwi\u0105zku z:<\/p>\n

                                          \n
                                        • publikacj\u0105 o\u00a0<\/strong>szczeg\u00f3lnych walorach redakcyjnych i\/lub wizualnych, zgodn\u0105 z\u00a0profilem tytu\u0142u;<\/li>\n
                                        • lini\u0105 ok\u0142adkow\u0105<\/strong> w\u00a0tym seri\u0105 ok\u0142adek tematycznych;<\/li>\n
                                        • redesignem tytu\u0142u prasowego<\/strong><\/li>\n
                                        • ilustracj\u0105 prasow\u0105 <\/strong>ocenian\u0105 pod k\u0105tem tematu, przes\u0142ania, oryginalno\u015bci, wyobra\u017ani, poczucia humoru, stylu i\u00a0jako\u015bci wykonania.<\/li>\n<\/ul>\n

                                          5.2 Do Nagrody Specjalnej nie mog\u0105 by\u0107 zg\u0142aszane ok\u0142adki tytu\u0142\u00f3w prasowych i\u00a0mutacji cyfrowych, kt\u00f3re zosta\u0142y zg\u0142oszone do wybranej kategorii okre\u015blonej w\u00a0pkt. 2.<\/p>\n

                                          5.3. Prawo zg\u0142aszania do \u201eNagrody Specjalnej\u201d maj\u0105 wydawcy, redakcje i\u00a0tw\u00f3rcy medi\u00f3w – w\u00a0trybie okre\u015blonym jak dla ok\u0142adek. Cz\u0142onkowie Jury oraz organizatorzy maj\u0105 prawo zg\u0142osi\u0107 swoj\u0105 propozycj\u0119 r\u00f3wnie\u017c bezpo\u015brednio na posiedzeniu Jury, jednak nie p\u00f3\u017aniej ni\u017c z og\u0142oszeniem wynik\u00f3w preselekcji.<\/p>\n

                                          5.4 Przyznanie \u201eNagrody Specjalnej\u201d nast\u0119puje na drugim fina\u0142owym etapie prac Jury i\u00a0wed\u0142ug zasad procedowania dla tego etapu. Jury mo\u017ce przyzna\u0107 dowoln\u0105 liczb\u0119 nagr\u00f3d.<\/p>\n

                                          5.5 Zg\u0142oszenia do \u201eNagrody Specjalnej\u201d nale\u017cy dokona\u0107 na formularzu zg\u0142oszeniowym, okre\u015blaj\u0105c rodzaj i\/lub tytu\u0142 zg\u0142aszanej publikacji (np. dodatek specjalny, fotoreporta\u017c, ok\u0142adka, seria ok\u0142adek, reporta\u017c ilustrowany, infografika, ilustracja itp.), dat\u0119 i\u00a0numer wydania podstawowego wraz z\u00a0merytorycznym uzasadnieniem zg\u0142oszenia, wed\u0142ug zasad jak dla ok\u0142adki. Publikacja winna by\u0107 przes\u0142ana jako kompletny plik PDF w\u00a0jako\u015bci min. 150 DPI w\u00a0terminie 2-ch tygodni przed posiedzeniem fina\u0142owym Jury, a\u00a0tak\u017ce w\u00a0postaci orygina\u0142u.<\/p>\n

                                          V. POSTANOWIENIA KO\u0143COWE<\/strong><\/p>\n

                                            \n
                                          1. Wszystkie zg\u0142oszenia s\u0105 w\u0142asno\u015bci\u0105 Izby Wydawc\u00f3w Prasy. IWP zastrzega sobie prawa do wykorzystania nades\u0142anego materia\u0142u do prezentacji i\u00a0cel\u00f3w promocyjnych, o\u00a0ile IWP uzna to za stosowne.<\/li>\n
                                          2. Wydawca lub Redakcja zg\u0142aszaj\u0105ca prac\u0119 do Konkursu zobowi\u0105zana jest wyrazi\u0107 zgod\u0119 na reprodukcj\u0119 ok\u0142adki lub strony tytu\u0142owej w\u00a0materia\u0142ach reklamowych i\u00a0promocyjnych zwi\u0105zanych z\u00a0Konkursem.<\/li>\n
                                          3. Zg\u0142oszenie wydawcy, redakcji, kt\u00f3re nie b\u0119dzie zawiera\u0142o wszystkich niezb\u0119dnych informacji, b\u0119dzie zdyskwalifikowane.<\/li>\n<\/ol>\n
                                              \n
                                            1. Jury zastrzega sobie prawo do okre\u015blenia przed przyst\u0105pieniem do drugiego etapu Konkursu ilo\u015bci wyr\u00f3\u017cnie\u0144 jakie b\u0119d\u0105 przyznane w\u00a0danych kategoriach okre\u015blonych w\u00a0rozdziale III pkt. 2.<\/li>\n
                                            2. Jury zastrzega sobie prawo do przesuni\u0119cia zg\u0142oszonej ok\u0142adki do innej kategorii lub nagrody.<\/li>\n
                                            3. Jury mo\u017ce przyzna\u0107 nagrod\u0119 dla e-wydania lub mutacji cyfrowej, spe\u0142niaj\u0105cej kryteria okre\u015blone w\u00a0rozd. II, pkt. 1\u00a0– z\u00a0w\u0142asnej inicjatywy (w ramach zasad okre\u015blonych w\u00a0rozdz. IV pkt. 5) lub po uprzednim og\u0142oszeniu warunk\u00f3w udzia\u0142u w\u00a0Konkursie zgodnie z\u00a0trybem jak dla wyda\u0144 analogowych.<\/li>\n
                                            4. Jury zastrzega sobie prawo do nie przyznania nagrody GrandFront lub ArtFront w\u00a0danej kategorii.<\/li>\n
                                            5. Og\u0142oszenie wynik\u00f3w Konkursu i\u00a0wr\u0119czenie nagr\u00f3d odb\u0119dzie si\u0119 na uroczystej Gali w\u00a0maju 2018 roku.<\/li>\n<\/ol>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

                                              GrandFront 2017 XVI Konkurs Izby\u00a0 Wydawc\u00f3w\u00a0 Prasy\u00a0 na\u00a0 Prasow\u0105\u00a0 Ok\u0142adk\u0119 Roku   REGULAMIN I. Cel i\u00a0adresat Celem Konkursu jest promowanie warto\u015bci tw\u00f3rczych, kt\u00f3rym nadawany jest szczeg\u00f3lny wyraz artystyczny i\u00a0technologiczny, wzmacniaj\u0105cy r\u00f3\u017cne formy przekazu informacyjnego czy te\u017c publicystycznego, skierowane na wa\u017cny interes kulturowy, spo\u0142eczny, pa\u0144stwowy, kreuj\u0105cy zachowania wsp\u00f3\u0142czesne nastawione na przysz\u0142o\u015b\u0107. Konkurs s\u0142u\u017cy stworzeniu mo\u017cliwo\u015bci bezpo\u015bredniej […]<\/p>\n","protected":false},"author":5,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","template":"","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/8"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/5"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=8"}],"version-history":[{"count":47,"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/8\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2552,"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/8\/revisions\/2552"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.grandfront.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=8"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}